Like A Freshman... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu Like A Freshman... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

Like A Freshman...

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

18 Augustus 2006 | Singapore, Singapore

Eigenlijk verveel ik me nu een beetje. Ik bedoel, ik heb genoeg te doen, zoals readers uitprinten en vervolgens lezen, maar ik moet wachten totdat de was klaar is... ik dacht je vast een update te geven van wat ik allemaal heb gedaan deze week ipv dat "ik heb een postadres, stuur me wat!" berichtje ;-) haha

In deze week begonnen de colleges in Singapore, heel spannend natuurlijk. Want ik moest met m'n in agenda gekladderd rooster m'n weg proberen te vinden in het gigantische Arts&Social Science complex (bestaat uit 7 gebouwen + bibliotheek). Langzaam begon ik het gebouw wel beter te leren kennen, en halverwege de week realiseerde ik me steeds vaker, als ik eenmaal m'n lokaal had gevonden, dat het veel sneller was gegaan als ik een halte verder had genomen met de bus en dan links-rechts-links, bij wijze van...

En geloof het of niet, maar ik ben veel liever in de warme, tropische lucht buiten dan in die verschrikkelijk koude airco lokalen in ASSC! Na de eerste dag had ik dus wel geleerd om een spijkerbroek en schoenen aan te doen ipv korte broek en slippers hehe. En de enorme Lecture Theatures zijn het ergste! Daar kunnen wel een paar honderd studenten in, maar het is zo koud dat ik volgende week een trui meeneem! Het fijne is wel, is dat op het moment dat je weer naar buiten gaat, je letterlijk wordt omarmd door de warme lucht :) nice...

Na m'n eerste dag was ik al redelijk uitgeput (moest ook nog een paar keer naar University Hall, registrar's office, om allerlei onzinnige formulieren af te geven, waar ik overigens nog niet mee klaar ben...) en was blij rustig aan het avond eten te zitten in Sheares' Dining Hall. Werd ik dus vervolgens uit m'n kamer gesleept rond 7 uur voor "initiation"! Ontgroening ofzo. In utrecht stelde dat niet zoveel voor, behalve dan dat je 1 week lang elke dag tot diep in de nacht ging feesten en bier drinken... Maar hier kreeg ik al gelijk de opdracht kleren aan te doen die ik wel kon weggooien! Nou, dat zegt al genoeg. Dat werd dus een verschrikkelijk smerige bende voor alle eerstejaars en tweedejaars die het jaar ervoor het hadden weten te ontlopen. Eenmaal volledig onder smurrie en viezigheid werd iedereen, een voor een, officieel ingewijd, om vervolgens in het water te worden gegooid! Meisjes droegen overigens allemaal braaf zwart of donkere t-shirts, zodat niks te zien zou zijn.

Ik ben nu dus officieel een "true D-blocker" en "dare to reach the deepest" (in de slogan van Shears is dat de 'highest'). Ik ben ook de reus van eigenlijk heel Sheares en alle jongens willen me in het basketball team. We'll see ;-)

De was zal nu wel klaar zijn, denk ik. Ik heb een klein balkon speciaal om je was op te hangen, erg handig.

Doei doei!

  • 18 Augustus 2006 - 06:47

    Britt:

    Hahahaha, basketballen? Dat is eigenlijk best leuk weet je ;-). Maar dat je de reus was, was natuurlijk wel te verwachten. Mss moet je maar gaan dwarftossen ofzo :D. xx

  • 18 Augustus 2006 - 07:21

    Shos:

    Damn, ben niet zo jaloers op je ontgroening. :P
    Maar de rest klinkt gaaf ^^

  • 18 Augustus 2006 - 16:59

    Natasja:

    Vies worden is soms toch best leuk... stel je niet aan, Shos :P En Ruben, we willen wel foto's van een basketballende jij! ;)

  • 18 Augustus 2006 - 17:41

    Nelleke En Benthe:

    Hoi rubie, wij zijn erg jaloers op je: hier is het ook koud, maar dan zowel binnen als buiten. Niks geen warmte of zonnetje. Heb je al een survivalpakketje nodig, of gaat het beter met zulk lekker eten binnen handbereik? Je zegt het maar hoor, wanneer de stroopwafels, drop en speculaasjes ingeslagen moeten worden. Dikke kus

  • 22 Augustus 2006 - 10:21

    Mevr. Mr. V.J. Renken- Sanngali:

    Hallo Ruben!
    Deze site volg ik zeker op de voet! Echt leuk man wat je daar meemaakt, ben benieuwd wat er nog allemaal volgt! In ieder geval alsnog heel veel Succes met je studie toegewenst en ook heel veel plezier daar!
    Liefs en groetjes van je nicht Jeanine & Raymond uit Amsterdam
    en
    namens oom Rude en tante Loes & family uit Suriname. P.S. Ik heb sinds kort de titel Meester in de Rechten behaald!

  • 22 Augustus 2006 - 19:13

    Jakverwaal:

    hallo Ruub, en ben je nu aan het basketballen gegaan?
    Al een kerk of een synagoge gezien in het verre oosten?
    je vader.

  • 23 Augustus 2006 - 08:25

    Tante Jas:

    Hey Ruber,
    Om meer punten met basketballen te scoren, moet je juist NIET je kleren wassen , (jezelf ook niet) en flink met je armen omhoog rond gaan rennen. Wedden dat je vaak scoort..?! Wanneer mogen familieleden op bezoek komen? Hier alles ok, duim even voor me, want donderdagmiddag hoor ik of ik een nieuwe baan heb. Please, think of me!
    Succes neef en doe je best! Dikke kus, Jans (tegenwoordig beter bekend als Ante Jas)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Ruben

Studeren in China en reizen in Oost Azië!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 32080

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: