IBG (Inter Block Games) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu IBG (Inter Block Games) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

IBG (Inter Block Games)

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

27 Augustus 2006 | Singapore, Singapore

Alweer een week voorbij! De tijd vliegt echt als een gek voorbij. Naast de colleges en een beetje lezen heb ik weer van alles gedaan, zoals sporten, dansen en een Chineze verjaardag vieren.

Deze week zijn de IBG begonen met een sport die ik tot dan toe helemaal niet kende: Sepak. Het is een combo tussen voetbal en volleybal. Het is echt super populair hier en de wedstrijden tussen de verschillende blocks waren ook heel intens. Niet alleen waren de spelers erg fanatiek, maar de toeschouwers zijn echt de beste als het gaat om toejuigen en zingen. Bij elke punt wel weer een andere cheer.

Dinsdag waren er open classes voor iedereen die moderne dans wou uitproberen. Ik ging voor de lol kijken en het was best leuk. Nou ja, het was wel heel veel rek en strek oefeningen, maar eigenlijk best goed! Vanmorgen werd ik wakker en ik had pijn in me rug, en na 5 minuten een beetje rekken en strekken was het weg. Beter! Anyway, toen dus ook een klein beetje choreo geleerd en het is zo zweverig en springerig! Althans, ze gebruiken ballet stappen maar maken daar hun eigen interpretatie van. We begonnen we simpel en makkelijk, met kleine stapjes, en daarna braken we los en was het armen links en rechts en benen in de lucht! Synergy (zo heet de dansgroep) geeft vrijdag een voorstelling, dus daar zal ik later wel over vertellen.

Na het dansen ging ik naar het SRC (Sports & Recreation Centre), om te kijken of mijn block nog aan het basketballen was voor de IBG. En voordat ik het wist stond ik daar te zweten op het basketbalveld! Ze hadden de finale gehaald, en ik in het veld voor de eerste helft. Haha, niet dat ik een goede aanvaller ben ofzo, maar ik ben lang en dat ziet iedereen als een voordeel in... nou... bijna alle sporten! Vraag ik welke sport vandaag wordt gespeeld, krijg ik als antwoord dat ik mee moet doen, omdat ik lang ben. Bij het begin van het spel, waar de scheids de bal in de lucht gooit en twee spelers moeten springen voor de bal, toen was ik succesvol! haha, maar daarna was het alleen maar een beetje irritant zijn voor de tegenspelers. Het was erg leuk en daar ging het natuurlijk ook om. Oja, tijdens rust was het gelijk, maar uiteindelijk hadden we verloren.

Gisteren naar de verjaardag van een Singaporese geweest. Shyuan [sjèn] werd 21 en dat betekent hier een gigantisch feest. Je bent dan volwassen, mag stemmen en je eigen documenten ondertekenen (sorry pap, ik heb 2 keer je handtekening nagedaan, omdat ze me hier opeens niet als volwassene zien en ik geen zin had om voor nuttelige dingen een brief naar NL te sturen voor jou 1 sec krabbel). Het feest was op het dak van een CC (community centre, ja ze maken voor alles afkortingen hier waarvan sommige 5 of 6 letters lang, maar daar zal ik je niet mee vermoeien), en studenten van Sheares Hall kwamen, familie en allemaal andere vrienden van Shyuan, echt gezellig. Ik had die dag nog een leuk cadeautje weten te kopen, maar ze maken cadeautjes niet open in bijzijn van gasten! Nou ja, dan niet... Maar het eten was heerlijk! Ik weet niet wat ik allemaal naar binnen heb gestopt, maar lekker was het wel. Beetje muziek, een beamer met een powerpoint, allemaal groep foto's gemaakt met de verjaardags taart, en thank you's en speeches.

Vandaag weer IB Games. Ja, sorry, het houdt maar niet op. Maar vandaag was echt inspannend. Toen ik dus gezellig op het feestje was vroeg Kaiwen of ik mee kon doen met het volleyball team, omdat er een speler was uitgevallen ofzo. In ieder geval hadden ze extra spelers nodig. Dus vanmorgen, wordt ik om 8.30 uit m'n bed gehaald... uurtje later staan we dan op het volleyball veld. De zon is dan al prachtig aan het schijnen, het veld warmt lekker op zodat je niet meer met blote voeten erop kan lopen... Heerlijke omstandigheden om te sporten, nietwaar? Normaal gesproken zou ik het niet in m'n harses halen om ook maar in de zon te kijken, maar nu moest ik wel. haha... eerste wedstrijd tegen Block C hadden we verloren, maar tegen Block A hadden we gewonnen! jeee

Haha, en toen om 4 uur 's middags zwemmen! Daar had ik me aanvankelijk voor opgegeven en ook een beetje voor geoefend afgelopen week. Maar helaas baatte het niet... Met borstkrol werden we laatste, zowel jongens als meisjes, en ook met schoolslag wist ik eerst de andere bij te houden, maar tegen de tijd de laatste 50 meter begon waren we hopeloos verloren! haha. Maar het geeft allemaal niks, iedereen juigt en zingt zoals gebruikelijk en dat is erg leuk. de Blocks worden echt van die families zo!

even kijken... voor de rest in de stad geweest met Anushka, lekker gegeten in een restaurant...

Ik zal snel foto's online zetten!

  • 27 Augustus 2006 - 13:00

    Esther:

    Wat ben je sportief geworden! Gaaf hoor. Erg leuk om je belevenissen te lezen.
    Maare, valsheid in geschriften, mag eigenlijk niet he? ;-) Ik zal het niet doorvertellen.

    Liefs,
    esther

  • 27 Augustus 2006 - 14:38

    Anke-Thea:

    Ik onderschrijf Esther\'s uitroep: sportief hoor!
    Nu sportief en later vaker winnen!
    Leuk om al je belevenissen te lezen.
    Geen cadeautjes uitpakken in bijzijn van anderen is een etiquette waarbij er rekening mee wordt gehouden dat de 1 misschien een duurder of groter cadeautje geeft dan de ander. De gastheer/vrouw brengt zo de gasten niet in verlegenheid door meteen de cadeautjes te openen. Maar het nadeel is dat je als gever niet de reactie van de ontvanger kan zien. Dat is vaak ook erg leuk.
    Liefs,
    AT

  • 27 Augustus 2006 - 17:27

    Britt:

    :-) het klinkt echt superleuk daar.
    Dus als je terugkomt kunnen we gezellig samen op volleybal? ;)

  • 29 Augustus 2006 - 14:59

    Natasja:

    Jeetje, wat ben jij fanatiek ineens... 'k word al moe als ik er over lees ;) Haha, nee, maar het klinkt wel alsof het superleuk is daar, ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Knuffel!

  • 13 September 2006 - 05:34

    Phréderique:

    tjongejonge, wat ben jij opeens overdreven sportief geworden. Doe je ook nog schoorwerk daar, of zijn alle Singaporezen die hard willen leren soms weggetrokken naar Irvine (serieus, 70% is hier aziatisch en zwaar competitive)? Willen ze Anu niet hebben in het basketbal-team? Dan kan jij over iedereen heen spelen, en zij onder iedereen door, en dan vormen je een onverslaanbaar koppel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Ruben

Studeren in China en reizen in Oost Azië!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 32093

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: