The Golden Man - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu The Golden Man - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

The Golden Man

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

20 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

De Goude Man staat natuurlijk voor Boeddha uit India. En hoe vaak ik hem heb gezien weet ik niet meer, maar inspirerend was het zeker!

Het Thaise leger had net een week het macht overgenomen toen ik naar Bangkok ging. Helaas geen tanks gezien, alleen soldaten hier en daar. Bangkok was daarom de veiligste plek op aarde om te zijn, want niemand durfde ook maar iets uit te halen. Grappig was dat er opvallend veel soldaten waren opgesteld bij het Democracy Monument...

Bangkok was echt geweldig! Heel druk, maar de skytrain bracht me overal naartoe en bovendien brachten de vele tempels veel rust en kalmte. Ik heb m'n eigen mini pelgrim tocht gehouden op de Golden Mount, waar ik oneindig veel trappen opging en klokken heb gebeld. Helemaal boven op de berg heb ik de gouden klok bewonderd terwijl en stel mini-monks heen en weer renden.

Voor de rest lekker eten, lekker heet eten, en mooie Thaise kleren gekocht in Siam shopping centres. Toen ik weer wegging was ik een van de eerste die gebruik maakte van het nieuwe vliegveld, heel indrukwekkend! (Maar ik was dus ook een van de eerste die extra belasting moest betalen...)

Bangkok was echt super en ik zou er zeker nog een keer naartoe gaan!

  • 25 Oktober 2006 - 07:26

    Anke-Thea:

    Wow, klinkt tof. Ben je nog wel aan het studeren ook? hehehe. Heb je foto's van die klokken. Dat vinden wij van het Briels Klokkenluiders Gilde natuurlijk wel heel spannend.

  • 25 Oktober 2006 - 09:04

    Ruben:

    De foto's 10 (Wat Saket) en 12 (klok @ Wat Saket) laten de klokken zien. Tijdens het lopen in een cirkel en bergopwaards luidt je de klokken achter elkaar. Als er dus veel mensen de tempel bezoeken is er non-stop geluid.

  • 27 Oktober 2006 - 05:28

    Natasja:

    I envy thee. :')

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Ruben

Studeren in China en reizen in Oost Azië!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 32081

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: