Selamat Datang (welkom) in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu Selamat Datang (welkom) in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

Selamat Datang (welkom) in KL

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

01 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het was vrijdag 22 Sept, 3 uur middags, dat Anushka en ik bij de Lavendel Bushalte stonden, met onze tassen, klaar om op reis te gaan naar... KUALA LUMPUR in Maleisie!

Na 2 paspoort controles aan de grens, duizende palm-, banaan-, cocosbomen, en vijd uur zitten kwamen we eindelijk aan in de stad met de Twin Towers. Het weer was lekker tropisch zoals we gewend zijn van Singapore.

Na een goede nachtrust in het Bukit Bintang Hostel gingen we gelijk op pad om deze "vibrant cosmopolitan city" te ontdekken. Vanuit het hostel kon je al de KL Tower zien, een lange paal met kroon dat 's nachts goud kleurt. We wandelden naar de KL Toren, kwamen onderweg nog wat exchange studenten van NUS tegen, en namen de KL Tower lift omhoog, zo'n 280m. Anu, zo klein ze is, werd in de lift nog platter tegen de grond aan gedrukt, zo snel ging de lift. (Naar beneden besloot ze dan ook te springen net voordat de lift de vrije val maakt, zodat ze ff in de lucht vloog) lol :D

Anyway, prachtig uitzicht, kijk maar naar foto's. Eenmaal beneden hadden we geen zin meer om in de hitte te lopen, dus namen we een meter-taxi naar Little India. Daar was het zo vol van de Indian winkels dat Anu helemaal opging in winkelen, haha. Vooral de kleren vond ze super. Dat was dus ook het einde van touristen-tour voor die dag. Ik moest haar dwingen om ff rustig te zitten om te lunchen, want ze was gewoon niet meer in bedwang te houden. Ik heb 2 shirts gekocht, beetje Asian inspired, die je in de foto's wel kan zien :)

Het meerendeel van de bevolking is Moslim, dus ik wou wel de moskeeen zien. Zondag, eerste dag van de week, iedereen aan het werk in Maleisie, dus voor mij prima dag om de moskeeen te bezoeken die dan lekker rustig zijn. National Mosque (foto) van KL is echt gigantisch! Is prachtig ruim opgebouwd en in het centrum was een heel aardige dame die mij alles vertelde over Islam en de Moskee. De Jamak Mosque, meer in het centrum, is kleiner, maar ook veel ouder. Heel opzet was heel simpel en overzichtelijk, maar tegelijk was het gebouw heel klassiek en geweldig om te zien. Het was namiddag, sommige mannen waren aan het bidden, maar het meerendeel lag gewoon lekker in de schaduw, middag tukje te doen, beetje kletsen en hangen. Was ook de eerste dag van de Ramadan, dus je kan niet al te actief doen natuurlijk ;)

Verder nog de Sultan Abdul Samad Building gezien, echt schitterend! Even airco-verkoeling gezocht in het National History Museum, en van alles foto's gemaakt. Maandag zijn Anushka en ik naar het National Monument (indrukwekkend) geweest, ASEAN Sculpture Garden (leuk initiatief), Orchid & Hibiscus Garden (heerlijk bijkomen van de stadsdrukte), National Planetarium, KL Bird Park (ff langsgelopen, maar geen zin om duur kaartje te kopen, hehe), Islamic Arts Museum was dicht :( en toen waren we wel moe. Taxi genomen naar Putra World centre voor lunch.

Dinsdag ochtend nog wat foto's gemaakt van de KL Twin Towers, hoogste in de wereld. Maar helaas konden we niet meer omhoog, want we moesten de bus halen, terug naar Singapore... yeah yeah, dat was KL, lekker gegeten bij Al Bait restaurant, film gezien in Times Square, elke dag ijs eten haha :) super!

• 01 Oktober 2006 - 15:13

Vaders:

als een goede vader wens ik je veel plezier, maar ik moet ook vragen: lukken de studies een beetje?

• 12 Oktober 2006 - 20:46

A&E:

Vanmorgen leuke kaart bij de koffie, ziet er fantastisch uit. Wij wandelden in de Ardennen, ook fijn. So long A&E