memories - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu memories - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

memories

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

15 September 2006 | Singapore, Singapore

Het is alweer veels te lang geleden dat ik een verhaaltje heb gepost, dus ff een samenvatting van wat ik allemaal heb uitgespookt de afgelopen, uh, 2/3 weken.

(Ondertussen is het geen samenvatting meer te noemen, maar een gigantisch verhaal. Dus sla gerust dat sport stukkie over en lees over 1. Traditioneel Malaysich huwelijk; 2. Sexy Tshirt design; 3. Sentosa Island 4. Buaya Week)

- SPORT

De beroemde Interblock games zijn gelukkig afgelopen. het eindigde met een rally rennen kris kras door NUS campus. En dat was afzien, jeetje! En campus is nogal heuvelachtig, dus het eerste gedeeltje, vloeiend naar beneden, ging hartstikke goed. Maar daarna stijl bergopwaarts naar de Library was echt geen pretje! En dat in de namiddag, wanneer de zon nog steeds fel schijnt. Na de bieb was het stijl bergafwaarts en ik ging als een speer! haha, ik liet me gewoon vallen en met enorme paarde sprongen wist ik nog een hele groep in te halen :D lol (was uiteindelijk no.50, ik was echt super trots :))
Anyway, genoeg sport, want dat is over. Er was een officiele uitreiking van plastic trofees en andere onderscheidingen. Mijn block heeft niet veel gewonnen, en mijn zweminspanningen hebben niet veel verschil gemaakt, maar toch ben ik blij dat ik actief heb meegedaan. Ik heb iedereen veel beter leren kennen, en ben goede vrienden geworden met Yushu, een Chinees die ook zwom.

- TRADITIONAL MALAY WEDDING

Shuyan had mij uitgenodigd om mee te gaan naar een bruiloft van haar vriendin. Das 2 weken geleden alweer. En haar vriendin is Muslim, Malaysische wortels. Dus ik zei natuurlijk volmonds ja, want ik was heel nieuwsgierig hoe een traditionele Malay bruiloft eruit zou zien.
Zondagochtend komen Shuyan en ik aan en gelijk kregen een bord aangeboden met de lekkerste gerechten. Limo om de dorst te lessen. in het midden was al een prachtig versierde bank te zien, dat leek op een troon.
Op een gegeven moment arriveerde de bruid, en ze zag er geweldig uit. Goud/gele jurk en sieraden. Nadat ze op haar troon ging zitten mochten alle gasten haar begroeten, kado geven en met haar op de foto. Het eerste wat ze vroeg was "have you eaten?" wat betekent dat ze overduidelijk Singaporean is, hehe. Anyway, toen was het weer zitten en wachten tot de bruidegom zou komen.
Toetje bestaat uit verschillende soorten stukjes cake en andere hartige snacks. Dus ik zat lekker te snoepen toen we Shuyan en ik plotseling allemaal getrommel hoorde: de bruidegom kwam eraan! Voorop dansten 2 meiden op rijpaarden, wat staat voor een oude Malay legende (moet ik nog onderzoek naar doen waar dat ook weer voor stond). Daarachter was een stoet van mannen met trommels, en daartussen de bruidegom.
De bruidegom nam plaats naast de bruid, en de 2 meiden op paarden begonnen te dansen. Ondertussen neemt iedereen foto's. Ik ook, maar de batterijen waren niet opgeladen, dus heb niet echt veel mooie foto's. Toen de meiden klaar waren gingen de mannen liederen muziek maken en zingen.
Uiteindelijk het paar gefeliciteerd met hun huwelijk. We kregen nog een kleinigheidje mee voordat we weer op huis gingen. Echt super ook gezien te hebben!

- SENTOSA ISLAND

Anushka en ik zijn vorige week naar Sentosa geweest. Dat ik echt het toppunt van uber-toeristische attractie! (zie foto's, beginnend met Anu en ik en de zonnebrillen). Het een eiland, in het zuiden van Singapore, helemaal ingericht als een attractiepark, met restaurants, treintjes, bootjes, wagentjes, palmbomen, nepstranden, voorstellingen, Ben&Jerry's, kabelwagentjes, etc etc.
Leuk om te zien voor een keer, maar ik hoef er niet nog een keer naartoe. In t algemeen miste ik al een beetje geschiedenis om me heen (alle gebouwen in Sing zijn niet ouder dan 40 jaar. Alle gebouwen ouder worden afgebroken).
Sentosa is wel speciaal voor het feit dat ik het het zuidelijkste punt van vasteland Azie is, en ik daar in de oceaan heb gezwommen! En zout dat ut is! Maar niet heel lang gezwommen, want met alle Olietankers die je voorbij ziet scheren lijkt het mij niet al te schoon.
Sentosa, just one of those must-see activities ;)

- T-SHIRT DESIGN CONTEST

Elk block in Sheares Hall heeft zijn eigen Tshirt waarvoor elk jaar een stemming wordt gehouden voor het mooiste design. Block D'ers noemen zich de Dare Devils, dus alle inzendingen bevatten wel iets van een duveltje of ander monster. Ik dacht, laat ik ook es wat tekenen.
Ik was toen nog steeds onder de indruk dat Singaporeanen nog wat preuts zijn vergeleken met NL, dus ik was van plan ze es te shockeren. De slogan van Block D is: I DARE TO REACH THE DEEPEST (slogan van Sheares Hall heeft HIGHEST ipv deepest). Dus toen heb een ladies lichaam getekend, schaars gekleed (ook wel bekend als Britt's "slip gevaar"), en daarom heen de slogan geschreven, hehe ;). (zie foto). eigenlijk heel onschuldig, maar ook veelzeggend. Ik gaf het papiertje aan Kaiwen, degene die over de Contest ging, en hij schrok helemaal toen ie het zag, haha. Dat ik de slogan gebruikte vond ie heel goed, maar de tekening wist ie niet. lol. Ik heb het toch gewoon ingeleverd, en tijdens het stemmen kwamen allemaal jongens naar me toe die het design helemaal geweldig vonden. De meiden waren vooral kritisch, want die wouden niet met zo'n Tshirt rondlopen. (begrijp jij het?).
Mijn design is het helaas niet geworden, maar Kaiwen gaat kijken of ie het op de website kan gebruiken. Echt grappig. Maar ik moet toch m'n anthropologisch onderzoek weer aanpassen want nu i shet Buaya week, en die toch best vunzige teksten en afbeeldingen door t hele block...

- BUAYA WEEK

Tjonge jonge, de verhalen blijven maar komen. Ik moet echt vaken bloggen, dan zijn het niet van die lange vehalen. Lees gerust maar 1 stukje hoor, als t teveel is, haha.
Buaya week moet een soort Valentijn voorstellen, maar dan uitgerekt over een hele week. Het begon gisteren. Iedereen krijgt een hart met daarin een naam van iemand die je Buaya-en. Houd in: kaartjes, kadeautjes, etc sturen onder een pseudoniem. Ik heb al een liefdes gedicht op m'n deur gekregen van Cheeko girl (weet nog steeds niet wat Cheeko is, maar tot nu toe gehoord dat een oude vent is of een schattig meisje...) Sommige gaan echt heel ver, niet te geloven. De hele gang is ondertussen versierd met zilver paper en kerstballen, en het hek is nu goud en verlicht met kerstlichtjes. haha. Ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren :)

- Voor de rest...

Tja, het is ondertussen al 2.30 voor mij... Had allang in bed moeten liggen, maar sinds het 's nachts toch niet kouder is dan 25 graden C is het makkelijk wakker blijven (ten minste geen 30 graden zoals overdag). In ieder geval, ff kort wat ik nog meer heb gedaan:
- Met heel block D naar vliegveld om 5 uur 's ochtends om onverwachts Chio uit te zwaaien die nu op exchange is in UK.
- Met Anushka naar Dance voorstellingen in het Cultural Centre. Echt super: Chinese dance, modern dance, hip-hop, Malay dance en zondag gaan we naar Indian dance.
- Beetje studeren doe ik ook nog :D jaja, volgende week exam en 2 papers, en dan herfst vakantie!

FIN

Eindelijk, dat was me een verhaal! Wel duidelijker met alle kopjes zo he? Hoop dat je het leuk vond ;)

  • 15 September 2006 - 22:17

    Bebah:

    hey yo! you got new slippers! they look nice too :D (hehe, well, from the bottom and all :D);)

  • 17 September 2006 - 18:00

    Sandra:

    hey ruben! ik volg je tegenwoordig ook hoor ;-)Ik heb je gemist gister op de pann party!!! :-(
    t klinkt echt superleuk daar allemaal! :-) nog veel plezier
    dikke kus sandra

  • 24 September 2006 - 12:50

    A&E:

    Hallo
    Dat klinkt fantastisch. Heb je al info over the late professor Trevor Ling; hij was van 88-92 bij inst of south asian studies in Singapore.Tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Ruben

Studeren in China en reizen in Oost Azië!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 32076

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: