Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

17 December 2006 | Indonesië, Bali

Eindelijk, alle examens achter de rug. En om het te vieren ben ik er een paar daagjes ertussen uit geweest, naar Bali! Prachtige eiland naast Java.

Eenmaal aangekomen in Denpasar Airport nam ik de taxi naar Ubud waar ik Bali cultuur ging ontdekken. Zo inspirerend.

Eerste dag m'n schoene aan en fles water in tas en op pad. Toen ik door de stad liep viel me op dat je als tourist niet zoveel wordt aangesproken als in Cambodia. Even later kwam ik bij dit Blanco Renaissance Museum, echt super. Die Spanjaard kon alleen naakte vrouwen schilderen. Soms vonden de Balinesen het een beetje te gek dus plakte ze een bloemetje ervoor, haha.

Lunch en het Neko Museum later liep ik langs een riviertje midden in de jungle, wow. Kon een mooie vlinder spotten en een groene wandelende tak. Maar toen raakte ik de weg een beetje kwijt dus moest een rijstboer me even de weg wijzen. Ik gaf hem 5000 rupiah, wat veel lijkt, maar is slechts 50 cent. Hij was er erg blij mee.

In de namiddag kwam ik Vera tegen, dat was echt lache. Vera komt uit Duitsland, ook een exchange student. Ze begon spontaan Duits tegen me praten van verrassing. Tijdens dinner even bijgekletst. Ze heeft Singapore al verlaten en gaat nu op stage in Bali, hoe geweldig is dat!

Tweede dag ging ik een wandeling maken door de rijstvelden. Prachtig om te zien zeg, dus veel foto's gemaakt. Aan het eind van het pad waterflesje gekocht en even gekletst met de mensen daar. De vrouw (ben haar naam alweer vergeten...) vertelde over Bali en haar nicht die in NL woont en haar dochten in NL op school wil doen, maar dat ze daar tegen was, omdat het haar enige dochter is. Kreeg verse bananen voor onderweg, zo aardig.

s'Avonds met Vera naar een dansvoorstelling geweest. Enorm veel mannen, ik was verrast. Zei zaten in een cirkel en twee vrouwen dansten in het midden rond het vuur. Een vuur trans-dans geloof ik.

Voor de rest allemaal Hindu-Boeddhistische tempels bezocht, waaronder de Monkey Temple. Die was het leukst, want er zijn echt apen die rondrennen en springen en doen. Sommige touristen zijn zo gek om bananen bij de ingang te kopen en vervolgens verrast zijn als ze worden aangevallen. hehe

Laatste dag met de bus naar Kuta, de stad aan het strand. Na een wandeling op het strand en door de winkelstraat was het tijd om naar het vliegveld te gaan, terug naar Singapore!

  • 17 December 2006 - 11:48

    Bebah:

    Meh!!! I want to come pick you up too :( tss, nou ja. Beautiful picy's yo. :) MIss you much. (was sleeping when you msn'd - forgot to switch off the computer :s) hihi. Any wayz - I gots to pack :( ciao ciao.

  • 17 December 2006 - 17:00

    AT:

    Alweer een superverslag. Dankjewel! Stond Taiwan ook niet op de planning? Tot over een paar dagen en geniet er nog van! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Ruben

Studeren in China en reizen in Oost Azië!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 32075

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: