Angkor Wat: Wow! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu Angkor Wat: Wow! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ruben Verwaal - WaarBenJij.nu

Angkor Wat: Wow!

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

24 November 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Terwijl al m'n Singapore vrieden begonnen met studeren voor de exams, ging ik er afgelopen zondag lekker tussenuit naar Cambodja. M'n examens zijn pas over een week (pas?) dus nog genoeg tijd om te leren, hehe.

De hoofdstad is Phnom Penh, maar ik had m'n budjet ticket gekocht naar Siem Reap, waar de beroemde Angkor tempels staan, gebouwd tijdens het Khmer Empire.

Simpelweg: super! Geweldig indrukwekkend! Twee dagen heb ik op de fiets van de ene tempel naar de andere gefietst, die verstopt in de jungle liggen. Ik begon met Angkor Wat (12de eeuw), een enorme gracht, stadsmuur, eindeloos lange relief vol verhalen over de goden, demonen en koningen, ernorm stijle trap naar de torens. Zo'n 2000 Apsaras (hemelse dienaressen) lachen je van overal toe. De Franse touristen, die stuntelend de trappen op probeerde te komen, waren om te lachen.

Maar na Angkor Wat zijn er nog tientallen andere tempels vlakbij. Bayon is mijn favouriet, gebouwd door koning Jayavarman VII: erg complex, gebruikt zowel als Hindu als Boeddhist tempel, heeft torens met enorme gezichten, erg mysterieus, interessant, en rijk aan versieringen.

De derde dag ben ik op de brommer gesprongen en ben naar de veraf gelegen tempels gegaan. Onderweg plattelandsleven van Cambodia gezien, en de mensen zijn nog steeds heel erg arm. Dit was de eerste keer dat ik in een ontwikkelingsland was, en dat was echt even wat anders. De mensen wonen in hutten en de wegen zijn van die zandwegen met veel kuilen. Daartegenover zie je wel dat rond de stad van Siem Reap betere wegen worden aangelegd en een cultureel project is gestart in samenwerking met Zuid Korea. Met alle nieuwe gigantische hotels zal dat best lukken.

Ik kan wel pagina's volschrijven over Cambodja... maar over een week beginnen de examens... pak m'n boeken er maar weer es bij ;-)

Tot over een maand!

  • 24 November 2006 - 16:57

    Arjen:

    Klinkt geweldig Ruben!!!!

    Succes met leren! Ben je daarna helemaal klaar?? Blijf je nog hangen of kom je gauw naar NL?

    Hasta pronto!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Ruben

Studeren in China en reizen in Oost Azië!

Actief sinds 09 Aug. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 32084

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 17 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: